مشاهده هاله
تاریخ : جمعه 20 خرداد 1390
نویسنده : رامین حمیدی


بدنبال کار کیلنر ، Bagnall زیست شناس دانشگاه کمبریج ، هاله تابان را به زبان فیزیکی توضیح داد و به کمک عینکهایی که با ماده شیمیایی خاصی پر شده بود ، موفق به دیدن هاله تابان شد و شکل آن را به تفضیل بیان کرد .
و بالاخره در سال 1964 ، Kirlian فیزیکدانی روسی ، بعد از بیست و پنج سال تحقیق ، موفق به اختراع دور بینی شد که می توانست از این هاله عکس بگیرد . کرلیان و همسرش با این دوربین صدها عکس از انسان ، حیوانات و گیاهان تهیه کردند که درکتابها و نشریات مختلف چاپ شد .... »


نمی دانم شما تا بحال تصاویر دوربین کرلیان را دیده اید یا نه ؟ امروزه این عکس ها به راحتی در دسترس است . اگر در گوگل واژه Kirlian photo را جستجو کنید ، به دهها سایت در این زمینه دسترسی خواهید داشت . همچنین می دانید که بعضی ها بدون این دوربین هم می توانند هاله نورانی را بسیار واضحتر و دقیقتر از عکسهای کرلیان مشاهده کنند . از روی رنگهای هاله انسان می توان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی را مشاهده کرد و حتی درمان کرد ...
پشت جهان دیده ای روی جهان را ببین
پشت به خود کن که تا روی نماید جهان
ای قمر زیر میغ ، خویش ندیدی دریغ
چند چو سایه دوی در پی این دیگران
هاله انسانی و چشم برزخی فیزیکی
دیدن نورهای مختلف در کنار انسان که در فیلم های ماورایی و معنوی به تازگی باب شده است نه از این روست که بخواهند به طریقی مفاهیم بلندی معنوی را به مخاطب دیداری منتقل کنند و یا ضرورتی که فیلم سازان وادار به فریب و نیرنگ نموده باشد چنان که برای بیان غم و اندوه سیلی از آسمان راه می اندازند و فضا را مه آلود و بارانی می نمایند، بلکه وجود این نورهای رنگی متفاوت در پیرامون نه تنها انسان بلکه هر جانداری امری طبیعی است ، چنان که تصویری حیوانی این انوار نیز امری درست و علمی است.
دانشمندان دریافتند که جسم انسانی با میدانی از نور احاطه شده که در فارسی از آن به هاله انسانی تعبیر می شود و در انگلیسی از آن به( اورا) یاد می شود. نقاشی هاله ای از نور سپید در اطراف پیامبران و اولیای الهی نیز برخاسته از این واقعیت است .


در فصل هفدهم کتاب مرصاد العباد با عنوان مشاهدات انوار و مراتب آن می خوانیم: و اما الوان انوار در هر مقام آن انوار که مشاهده افتد، رنگی دیگر دارد بر حسب آن مقام. چنان که در مقام لوامگی نفس ، نوری ازرق پدید آید... و چون ظلمت نفس کم تر شود و نور روح زیادت گردد ، نوری سرخ مشاهده شود و چون نور روح غلبه گیرد نوری زرد پدید آید و چون ظلمت نفس نماند نوری سفید پدید آید و چون نور روح با صفای دل امتزاج گیرد ، نوری سبز پدید آید و چون دل تمام صافی شود نوری چون نور خورشید با شعاع پدید آید.
رنگ هاله انسانی برخاسته از طیف نور سفید است یعنی یکی از رنگ های رنگین کمان از قرمز تا بنفش . همه رنگ ها در هاله کم و بیش وجود دارند ولی یکی از رنگ ها غالب است که رنگ اصلی هاله است . رنگ های مختلف هاله نشان دهنده خصوصیات مختلف انسانی هستند.
شواهد علمی نشان می دهد که هاله افراد معمولی یک رنگ شفاف یا آبی مایل به بنفش دارد که ضخامت حدود نیم تا سه سانتی متر از سطح پوست به خارج امتداد دارد. احساسات منفی می توانند رنگ هاله را تغییر دهند؛ مثلا خشم می تواند رنگ قرمز کدر به هاله دهد. در مقابل ترس باعث ایجاد رنگ سفید مایل به خاکستری و حسادت منجر به رنگ سبز لجنی در هاله می شود. غم و اندوه معمولا با رنگ خاکستری تیره در هاله مشخص است. مصرف مواد مخدر و الکل می توانند رنگ طبیعی هاله را مخدوش کنند و باعث تیرگی و کدورت آن شوند . دیدن این رنگ ها شاید تاکنون محدود به روشن بینان و افرادی بود که در این زمینه استعداد داشتند ولی در حال حاضر با وجود فناوری هایی مثل دوربین کرلیان قابل ثبت هستند. فیزیکدان لهستانی یاکوب یودیکو ناریکویچ برنده جایزه نوبل پیش از انقلاب روسیه 1917 موفق به ابداع عکاسی با استفاده از شارژ الکتریکی با ولتاژ و بسامد بالا به جای نور شد و توانست از انرژی و نور برخاسته از موجودات زنده عکس تهیه کند. سال 1939 سیمون کرلیان روش عکس برداری یاکوب را ادمه داد که منجر به ساخت دروبین ها و عینک هایی به نام کرلیان شد که با آن می توان هاله انرژی و حرارت موجودات زنده از جمله انسان را مشاهده کرد. وی اتفاقی متوجه شد که اگر یک شی در مقابل میدان الکتریکی با ولتاژ بالا قرار گیرد، تصویری از آن تشکیل می شود. این تصویر شبیه یک هاله رنگی است و کرلیان ادعا می کرد تصویری از هاله انسانی است که اطراف هر موجود زنده وجود دارد. او تصاویری با دروبین خود گرفت که این تصاویر تهیه شده تا سال 1960 به صورت محرمانه در شوروی سابق نگه داری می شد.
البته سابقه جستجوهای علمی در زمینه هاله انسان به سال ها قبل بر می گردد. سال 1873 فردی به نام ادوین بابیت که نماینده ایالت نیوجرسی در آمریکا بود، مقاله ای را با عنوان اصول نور و رنگ منتشر کرد. او برای چندین هفته در یک اتاق تاریک اقامت کرد و پس از این که بیرون آمد ، متوجه شد می تواند هاله ای اطراف اشخاص را با دقت زیادی ببنید . اگر به خاطر نقاشی های دقیقی که وی از این هاله ها ترسیم کرده نبود. برخی تصور می کردند وی دچار توهمات بینایی شده است. در حال حاضر دانشمندان معتقدند تصاویر و رنگ هایی که بابیت می دید با امواج مغزی که در فیبرهای بین نیم کره ای کورپوس کالوزوم ( که میان دو نیم کره قرار دارد) جریان می یابد، مرتبط است.
هم چنین عارفان و روشن بینان معتقدند در وجود هر یک انسان، حیوانی نهفته است. این حیوان چون به صورت پیکره نوری است ، در افرادی که خصوصیات انسانی در آن ها متجلی است ممکن است به صورت یک حیوان کوچک در قسمتی از هاله در سمت چپ نزدیک پاها دیده شود، ولی آن گاه که صفات حیوانی بر او غلبه می کند این میدان انرژی تقویت می شود و به هاله فرد، ظاهر حیوانی بزرگ را می دهد . هر انسانی با توجه به شخصیت خود حیوان بزرگ را می دهد. هر انسانی با توجه به شخصیت خود حیوان خاصی را در خود حمل می کند . عرفا این پدیده را از دیر باز می شناختند ؛ زیرا قادر به رویت آن بودند ، حیوان درون را می توان در نقاشی های مدرن از جمله آثار نقاشان سور رئالیست مشاهده کرد. در بسیاری از این نقاشی ها تصاویر انسان با سر شغال و گرگ با پاهای سم دار دیده می شود.
برخی با استدلال به این که سنگ و دیگر جمادات نیز چنین انرژی ای را دارا می باشند، معتقدند که آن نوعی میدان حرارتی است نه هاله زیستی و حیاتی.


به هر حال هر جسمی اعم از زنده و غیر زنده دارای نوعی میدان انرژی در اطراف خود است که البته آزمایش نشان می دهد که این انرژی در اطراف موجود زنده بیشتر است.
در نوشته های کارلوس کاستاندا از این مسایل بسیار می توان یافت. در کتب عرفانی و صوفیان بلکه حتی در روایات می توان نشانه هایی از تاثیر سنگ ها در انسان و هاله او یافت. پوشیدن زر برای زنان و حرمت آن برای مردان و نیز استحباب پوشش نقره برای مردان به تاثیر گذاری این اشیا بر انسان ارتباط داده شده است.
به هرحال این هاله و انرژی تحت تاثیر عوامل بیرونی و درونی به شکل و رنگ های متنوع و متعددی در می آید . در آزمایشی به گیاهی ماده سمی تزریق شده و از هاله آن پیش و پس از تزریق عکس بردای شد. در اثر تزریق ماده سمی ، هاله انرژی گیاه شروع به تغییر کرد و پس از 48 ساعت تغییرات فیزیکی گیاه نیز آغاز و گیاه پژمرده شد. در حال حاضر با دستگاه جی وی دی می توان بمیاری یک فرد را پیش از یک ماه پیش بینی کرد.
عوامل تاثیر گذار بر هاله انسانی عبارتند از دعا ، زمزمه با اذکار مقدس ، صداهای ناهنجار و مانند آن . تاثیر مخرب برخی از شب ها مانند ماه در عقرب بودن و یا سنگ های مختلف چون زر و سیم و عقیق نشان می دهد که برخی از آن ها برای انسان و هاله نورانی مفید و یا مخرب است.
حتی تفکر دیگران درباره انسان و یا نوع نفکر آدمی مثل حسادت و کینه و خشم نیز در این هاله تاثیر می گذارد.
يك تمرين ساده براي ديدن هاله نوراني اجسام:

كلا قبل از هر تمرين متافيزيك نياز به يك آرامش نسبي جسمي است اين كار بسيار ساده است فقط كافيست در حالتي ثابت قرار بگيريم و با چند نفس عميق ( دم عميق : هوا را از بيني وارد شكم مي كنيم تا جايي كه شكم بالا بيايد فرض كنيد در حال باد كردن بادكنك هستيد. مكث هوا: هوا را براي مدت كوتاهي در شكم حبس مي كنيد. باز دم عميق: و هوا را از همان مسيري كه داخل شكم كرديد خارج مي كنيد. استراحت : چند ثانيه كوتاه مكث و تنفس بعدي. با ده تنفس عميق مي تونيد آمادگي برسيد و بعد در حالت عادي نفس بكشيد. اين نوع تنفس عميق در حد چند نفس اكسيژن بسيار بيشتري به بدن مي رساند در نتيجه بدن آرامتر مي شود)

در اين تمرين مي خواهيم هاله نوراني يك برگ كاغذ رنگي را ببينيد. براي اينكار يك كاغذ به رنگ قرمز يكدست و ساده تهيه كنيد و بر روي ديوار بچسبانيد يا به چيزي تكيه دهيد ، فقط بايد زمينه پشت برگ زمينه ساده و حتي المقدور سفيد يا رنگ روشن باشد.(زمينه ديوار باشد) آنگاه به صورت دو زانو به نحوي كه كمر صاف باشد و بدن در حالت آرامي قرار داشته باشد بنشينيد و به همان صورت كه گفته شد چشمان خود را ببنديد چند نفس عميق بكشيد و آرامش ذهني.آنگاه چشمان خود را باز كنيد و به اطراف كاغذ خيره شويد. منظورم به محيط اطراف كاغذ است نه به خود كاغذ. به اين نوع ديد ، ديد محيطي مي گويند. با اين ديد ما از بخش محيطي شبكيه چشم خود استفاده مي كنيم. چرا؟ چون بخش محيطي از بخش مركزي كمتر صدمه ديده چون در مدتهاي طولاني ما از بخش مركزي براي ديدن اشياء و ... استفاده كرده ايم. خب فقط آرام باشيد و به چيز خاصي خيره نشويد.
حال اطراف كاغذ بر روي ديوار چه ميبينيد؟ نور؟ چه رنگيست؟ با كاغذ آبي امتحان كنيد. اطرافش چه ميبينيد؟
اين يك تمرين ساده بود براي ديدن هاله يك لايه اي و ساده يك كاغذ. با تدوام اين تمرين به راحتي مي توانيد هاله نوراني برخي اشياء ساده و تك رنگ را ببينيد.

 



|
امتیاز مطلب : 87
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
برچسب‌ها: مشاهده هاله , عینک مخصوص هاله , نور , هاله , هاله نورانی , نور انسان , چاکرا , روح , نشانه های سلامتی , هاله چیست , مشاهده هاله نور اطراف انسان , میدان انرژی انسان , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/commenting/avatars/ramwolf-460694.jpg
hamed در تاریخ : 1390/3/31/2 - - گفته است :
salam barat click kardam bia hamkari har roz klick kon manam har roz barat click mikonam zaman click man sa.at 12:54 Am
پاسخ:چشم دوست من


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ رامین حمیدی خوش آمدید