ادامه کشتار کودکان مسحور و جن زده در افریقا
تاریخ : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1390
نویسنده : رامین حمیدی

اقدامات قانونی علیه وعاظ مسیحی

در سالهای اخیر دادگاه های مرتبط با جادوگری در ایالت اکوا ایبوم نیجریه (جایی که بیشترین قربانیان این نوع حوادث در آن ثبت شده است) برپا شده که مسببینی که کودکان را به اتهام جادوگری رها کرده، شکنجه کرده و یا کشته اند محکوم شده اند. به گفته کارشناسان این اقدامات افراطی و کاملا غیر مسوولانه در پی فقر مادی و فرهنگی در نیجریه رخ داده  که ریشه در طبیعت انسان ، واکنش او برای توضیح مشکلات و مقصر دانستن کودکان یا دیگران، دارد.

مایه تاسف بیشتر این واقعیت است که نهادهای دینی مسیحی ، که در چنین شرایطی باید پناه افراد باشند منشأ این رفتارها هستند و کودکان را به خاطر مرگ عزیزانشان و یا برای بدبختی ها مقصر می دانند

در گزارشی که سی ان ان منتشر کرده یادآور شده که رهبران کلیسا از جهل کسانی که از شرایط اقتصادی بدی رنج می برند  سوء استفاده کرده و آنها را طعمه خود می کنند. به نظر می رسد  برخی از آنها که از یافتن پاسخ  مناسب ناامید هستند حاضر به فرزندان خود پشت کنند.

آکپابیو فرماندار ایالت آکوا ایبوم در نیجریه می گوید آنها سعی کرده اند با تصویب قوانین جلوی این نوع کودک آزاری را بگیرند. او گفت: در سال 2008 لایحه قانونی را امضا کرده بود که بر اساس آن هر کس برچسب جادوگر به کودک بزند به 15 سال زندان محکوم خواهد شد.

 

ادامه کشتار کودکان مسحور و جن زده در افریقا

فرماندار گفت: مشکل واقعی در دولت او سحر نیست ، بلکه فقر است. دولت او مراکزی برای کودکان یتیم تاسیس کرده که به اتهام جادوگری از خانه بیرون انداخته شده اند چون خانواده هایشان به علت فقر نمی توانستند از آنها نگهداری کنند.

فرماندار این ایالت گزارش ارسالی به  سازمان ملل متحد را که از سوی یکی از سازمان های محلی فعال در این زمینه تهیه شده بود زیر سوال برد. در این گزارش شواهدی درباره تعداد زیادی از کودکان در ایالت اکوا ایبام ارائه شده که بعد از اینکه به جادوگری متهم  شده اند، درجنگل مورد اسید پاشی قرار گفته ورها شده تا بمیرند. برخی نیز بدنشان سوزانده شده و زنده زنده دفن شده اند.

برخی سازمانهای بین المللی سعی کرده اند تا با ایجاد دارالایتام از کودکان رها شده در خیابان ها نگهداری کنند و ضمن تامین غذای آنها، از ایشان حمایت کرده و به آنها خدمات بهداشت و درمان ارائه کنند. هر چند چنین حرکاتی مثبت ارزیابی می شود اما اینها واقعیت جامعه قبیله ای در غرب افریقاست که نه تنها مسیحیت نتوانسته مردم را به زندگی امیدوار سازد، بلکه با ورود آمیزه های غلط آنها را به گمراهی بیشتر کشانده است.

 http://www.khabaronline.ir



|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
برچسب‌ها: ادامه کشتار کودکان مسحور و جن زده در افریقا ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
sun در تاریخ : 1390/2/3/6 - - گفته است :
salam man shomaro link kardam khasty mano ham belink پاسخ:ممنون عزیز من هم شما رو لینک کردم.

/weblog/file/img/m.jpg
sun در تاریخ : 1390/2/2/5 - - گفته است :
salam mamnun webe gashagi darid
پاسخ:ممنون که سر زدید.

/commenting/avatars/avatar13.jpg
بهنام.ل در تاریخ : 1390/2/1/4 - - گفته است :
سلام آقای حمیدی وبلاگ زیبا ومطلب خوبی بود..باز هم از این مطالب بنویس پاسخ:سلام ممنون آقا بهنام.به روی چشم.باز هم سربزن.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ رامین حمیدی خوش آمدید