چشم سوم چیست
تاریخ : یک شنبه 8 اسفند 1389
نویسنده : رامین حمیدی




 

اشراف به ابعاد دیگر جهان هستی از طریق چشم سوم میسر میشود. چشم سوم یک در، یک راه و یک روزنه به سوی نور و روشنایی است. بسیاری هستند  که میخواهند درباره‌ی چشم سوم بیشتر بدانند .اینان طالبان واقعی دانش حقیقی هستند.چشم سوم همان بخش پیشین چاکرای ششم است. چاکراها کانون‌های انرژی در حوزه‌ی انرژی‌های ماورایی انسان (هاله‌ی نورانی انسان) میباشند. چاکراها مسئول تبادل انرژی بین هاله‌ی انسان و هاله‌ی کیهان و هم‌چنین مسئول متعادل کردن انرژی در سطوح مختلف هاله میباشند. هاله‌ی نورانی انسان میدانی از انرژی‌های بسیار لطیف است که دور تا دور بدن را به صورت یک تخم مرغ احاطه کرده است. هاله‌ی نورانی در حالت معمولی احساس و ادراک نمیشود ولی به کمک چشم سوم قابل رؤیت است.

چاکراها به دو نوع اصلی و فرعی تقسیم میشوند. چاکراهای اصلی هفت عدد میباشند و در راستای مغز و نخاع قرار میگیرند. این چاکراها به ترتیب از پایین به بالا با شماره های یک تاهفت نامگذاری میشوند. به عبارت دقیق‌تر چشم سوم دارای دو قیف انرژی (در جلو و پشت) می‌باشد، در هر یک از این قیف‌های انرژی دو قیف فرعی وجود دارد، به همین دلیل آجنا به «گل نیلوفر» تشبیه شده است. در ادبیات و عرفانِ شرق چاکرا به «گل ن، مرکز فرماندهی ناظر بر چاکراهای دیگر و مسئول نظارت بر کرا است و تعداد گلبرگهای آن بیانگر تعداد قیف‌های فرعی هر چاکرا می‌باشد. چاکرای ششم (چشم سوم) مهم‌ترین، شناخته شده ترين و مورد توجهترین چاکرا است.



چاکرای ششم، مرکز فرماندهی ناظر بر چاکراهای دیگر و مسئول نظارت بر ذهن است. این چاکرا، پل ارتباطی ابعاد فیزیک و متافیزیک انسان میباشد. بخش جلویی چاکرای ششم مسئول تجسم فکری و توانایی تجسم و اندیشه کردن است. به عبارت دیگر قابلیت تصویر سازی و درک مفاهیم ذهنی به این بخش مربوط است. این بخش هم‌چنین فرمولبندی کردن ایدهها و ادراک نیازهای روحی و روانی را بر عهده دارد. توانایی پیگیری و اجرای طرحها و توانایی به فعلیت درآوردن افکار، به بخش پشتی چاکرای ششم مربوط میشود. به عبارت دیگر، انجام اعمالی که سبب تجلّی مادی اندیشه ها در جهان فیزیکی میگردد، بر عهده بخش پشتی این چاکرا میباشد. به ‌طور خلاصه میتوان گفت: بخش جلویی چاکرای ششم مسئول طراحیِ افکار و بخش پشتی آن مسئول اجرا اعمال میباشد.

|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
برچسب‌ها: چشم سوم چیست؟ , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ رامین حمیدی خوش آمدید