عرفان اسلامي
تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1389
نویسنده : رامین حمیدی

سالك كار خود را با خلوت آغاز مي‎كند تا در كوره خلوت، نفس او به آتش رياضت گداخته آيد بنابر حديث نبوي (ص)  ً مَنْ اَخْلَصَ لله اَربَعينَ صَباحاً ظَهَرَتْ يَنابِيعْ الحِكْمه مِنْ قََلبِه اِلي لِسانِه. اين خلوت چهل صباح است تا به هر صباحي حجابي از وي مرتفع گردد، و بايد كه همواره روي در روي در قبله نشيند و هميشه وضوع داشته باشد و چنان پندارد كه در حضرت عزت (عز اسمه) بر نشسته است. كاه در خلوت و در اثناي استغراق در ذكر حق از محسوسات فاغ ميشود و امور غيبي بر وي آشكار مي‎گردد، كه بدان «واقعه» و «مكاشفه» گويند.

مقصد اعلاي عارف، معرفت حقايق است به طريق اشراق كه از آن به علم حقيقت تعبير كنند و موضوع آن معرفت بر توحيد و نفس و روح و قلب و سر و عقل و... است. عرفا اهل تاويل‎اند و هر آيه و حديثي مفهومي ديگر در نظر ايشان دارد.

سر سلسله خويش را حضرت مولي الموالي اميرالمومنين علي (ع) مي‎دانند و بر آنند كه جز با تبعيت علي (ع) راه درست نتوانند پيمود.

 



|
امتیاز مطلب : 99
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
برچسب‌ها: عرفان اسلامي , عرفان اسلامي ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ رامین حمیدی خوش آمدید